Artikeloverzicht: Propaganda

September2005
Augustus2005
Juni2005

Ex-agent van 610 bureau vlucht naar Australië en overhandigt geheime informatie die getuigt van vervolging van Falun Gong

\[Epoch Times] Hao Fengjun, een 32 jaar oude ex-politieagent van het 610 kantoor van het bureau voor 'staatsveiligheid' in Tianjin, vroeg politiek asiel aan in Australië nadat hij uit China vluchtte in februari 2005. Hij verliet zijn werk omdat hij niet langer betrokken wilde zijn in de vervolging van Falun Gong en andere religieuze groepen. Aangemoedigd door de recente gebeurtenissen gerelateerd aan de "Negen Commentaren op de Communistische Partij" en de ervaringen van Chen Yonglin, besloot Hao naar buiten te komen en het publiek de waarheid te vertellen. Onderstaand is een interview met Hao door de Epoch Times. LEES MEER

22-06-2005 Ooggetuigen
Maart2005

Personen en bedrijven in heel de VS, Europa en Azië bestookt met CCP telefoontjes

Personen en bedrijven in Noord America, Europa, het Midden Oosten, Australië en Azië ontvingen een overvloed aan telefoontjes met opgenomen boodschappen onmiskenbaar afkomstig van China’s communistische regime. De telefoontjes die begonnen op 6 februari en een aantal dagen aanhielden, bevatten propaganda die Falun Gong demoniseren en beweren dat de Chinese overheid mensenrechten beschermd door mensen te ‘redden’ van deze traditionele Chinese beoefening. De meesten gaven aan meerdere telefoontjes ontvangen te hebben, sommigen wel meer dan twintig. De boodschappen waren zowel in het Engels als in het Chinees. De telefoontjes werden gepleegd naar thuisnummers, mobiele nummers en nummers van het werk – inclusief geheime nummers. Vele gesprekken zijn opgenomen en er zijn klachten ingediend bij inlichtingendiensten en lokale politie. LEES MEER

01-03-2005 Propaganda

China: Nadere analyse

Op 23 januari 2001 vond het zogenaamde zelfverbrandingsincident plaats op het Plein van de Hemelse Vrede in Peking. Een aantal mensen overgoten zich die dag met benzine en staken zichzelf in brand. Een vrouw van middelbare leeftijd liet hierbij het leven, een twaalfjarig slachtoffer stierf enige tijd later. De Chinese autoriteiten zonden nog geen twee uur later een reportage van het incident uit, waarin zij beweerden dat de zelfverbranders Falun Gong beoefenaars waren. De uitgezonde reportage werd later buiten China op een lage snelheid geanalyseerd. Vele verdachte punten kwamen boven water. LEES MEER

01-03-2005 Propaganda
Februari2005

REUTERS plaatst correctie over "Zelf-verbranding"

Het Falun Dafa Informatie Centrum (FDI) verwelkomt de correctie die onlangs gemaakt werd door Reuters aan een recent onderwerp op haar nieuwskalender. Voorheen, markeerde het nieuwsonderwerp de dag dat vijf individuen zichzelf zogezegd in brand staken op het Plein van de Hemelse Vrede en identificeerde hen als Falun Gong beoefenaars. Na een uitspraak gepubliceerd door het FDI waarin het ontbreken van bewijs hiervoor werd toegelicht, veranderede Reuters het niewsonderwerp in overeenstemming daarmee, en werd de veronderstelde link tussen Falun Gong en dit incident toegewezen aan het Chinese politieke regime. LEES MEER

05-02-2005 Propaganda